Protocol Lidmaatschap en contributieregeling

Dit protocol beschrijft op welke manier binnen HVC’10 het lidmaatschap en de contributie zijn geregeld.
Het ingevulde aanmeldingsformulier vormt de basis voor het lidmaatschap en de
verwerking van de desbetreffende gegevens in de ledenadministratie.
Dit formulier moet altijd worden ingevuld bij aanmelding.
Voor afmelding kunt u het betreffende formulier downloaden van
de HVC10 site ( www.hvc10.nl ) of een melding sturen naar: contributie@hvc10.nl

Voor contributieheffing- en inning gelden bij HVC’10 de volgende regels:
de contributies worden door de Algemene Ledenvergadering op voorstel van het Bestuur vastgesteld.
De leden worden in categorieën ingedeeld die elk een verschillende contributie betalen.
Voor elke categorie afzonderlijk stelt de Algemene Ledenvergadering het contributiebedrag vast.
Het verenigingsjaar loopt van 1 juli t/m 30 juni van het volgende jaar.
Indien het lidmaatschap niet voor 1 juli van het nieuwe seizoen schriftelijk is opgezegd,
dan is het volledige contributiebedrag voor het nieuwe seizoen verschuldigd.

Leden die na 1 oktober van het lopende seizoen lid worden, betalen een aangepaste contributie,
gebaseerd op het aantal maanden dat men tijdens het lopende seizoen lid is.
De contributies worden voldaan via automatische incasso. Indien u een factuur wenst te ontvangen, kunt u deze opvragen via contributie@hvc10.nl.
De contributies die per jaarlijkse incasso worden geïnd, worden geïncasseerd voor de start van het seizoen dat is eind juli. Voor mini’s geldt één betalingstermijn.

De contributies die in 2 gedeelten via automatische incasso worden betaald, worden in juli en januari van het lopende seizoen geïnd.
Indien het voor de vereniging niet mogelijk blijkt het contributiebedrag af te schrijven via automatische incasso, dan dient het verschuldigde contributiebedrag voor 31 augustus van het betreffende contributiejaar te worden voldaan, door middel van een overschrijving per bank/giro. Indien het voor de vereniging niet mogelijk blijkt een
(gedeeltelijke) contributiebetaling te incasseren, dan dient het betreffende lid er zorg voor te dragen, dat binnen 14 dagen alsnog aan de betalingsverplichting voldaan wordt. Is automatische incasso van (half)jaarlijkse contributie niet mogelijk, dan zijn alsnog incassokosten van € 10,- verschuldigd.
De leden die geen machtiging voor automatische incasso hebben afgegeven, krijgen in de maand juli een factuur toegestuurd voor de jaarcontributie verhoogd met € 10,- incassokosten.
Bij volledige betaling van de jaarcontributie in de maand juli worden geen incassokosten in rekening gebracht.

Indien geen machtiging is afgegeven voor automatische incasso, dan dient het contributiebedrag te worden overgeschreven op een giro-/bankrekening van de vereniging.
Deze leden dienen er voor te zorgen, dat het verschuldigde bedrag binnen de in de factuur gestelde termijn is bijgeschreven op
rekeningnummer NL57RABO0118973312 van HVC’10.
Is de contributie niet tijdig binnen, dan wordt de lidmaatschapspas geblokkeerd, totdat het verschuldigde contributiebedrag is ontvangen.
Een lid dat niet tijdig aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan is niet speelgerechtigd.

Blijft een lid in gebreke met betalen van contributie, dan is HVC’10 gerechtigd een incassobureau in te schakelen.
De kosten hiervan worden op het betreffende lid verhaald.
Tevens kan in dat geval het lidmaatschap van het betreffende lid worden opgezegd door het bestuur van HVC’10.

Voor gezinnen, die meerdere gezinsleden hebben, die spelend lid zijn bij HVC’10, is een betalingsregeling mogelijk.
Hiervoor kan contact worden opgenomen met de penningmeester of via email naar: contributie@hvc10.nl.
Hetzelfde geldt voor leden, die tijdelijk krap bij kas zitten.

Wanneer het lidmaatschap in de loop van het verenigingsjaar wordt beëindigd, blijft niettemin de contributie voor het gehele verenigingsjaar verschuldigd.

HvH, 1 maart 2015